Zakaj "KRASILNI RAZBOR"?

Moj spletnik je posvečen mojemu očetu Ivanu Razboršku, krasilnem umetniku (1924-1998), katerega ustvarjalno bogata in izvirna krasilna zapuščina živi naprej in predstavlja neizčrpen navdih za moje lastno krasilno ustvarjanje, katerega razbor je predstavljen tukaj (celotna vsebina spletnika je moje avtorsko delo).
Celotni krasilni opus Ivana Razborška je zasebna zbirka, katere lastnici sva Eva in Maja Razboršek.

Zakaj "KRASILNI RAZBOR"?

Moja sestra Maja Razboršek je pred leti izdala čudovito pesniško zbirko z naslovom "PRETANJENI RAZBOR", v katerem je na duhovit način povezala izraz RAZBOR (IZBOR) z našim priimkom RAZBORŠEK. Ko sem izbirala naslov za spletnik, sem jo poprosila, če lahko uporabim to njeno domislico. Naslov "KRASILNI RAZBOR" je torej povezava med očetovo krasilno umetnostjo - KRASILNI - in našim priimkom - RAZBOR - ter vsebino spletnika, ki predstavlja IZBOR očetovega in mojega krasilnega ustvarjanja.
Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

nedelja, 12. februar 2012

Ni vsak stiliziran nagelj avtomatično "gorenjski nagelj"!

In ni vsake risbe oziroma stilizacije tako imenovanega "gorenjskega nageljna", na internetu ali kjerkoli drugje, dovoljeno kopirati in je prosto uporabljati brez dovoljenja avtorja ali lastnika avtorskih pravic, predvsem v pridobitne oziroma komercialne namene ne.

Risba je last svojega avtorja in to ne glede na to, kaj je njena vsebina - naj bo to stiliziran nagelj, kak drug cvet, žival ali človeška figura ali karkoli drugega

Stiliziran nagelj zasledimo v ornamentiki različnih narodov, različnih zgodovinskih obdobij in pri različnih likovnih ustvarjalcih.

Preden se kdo od vas odloči, da bo kakorkoli uporabil risbo, ki jo najde z Googlovim iskalnikom risb, naj na strani, s katere je risba, preveri kakšen je avtorski status risbe oziroma vsebine strani.

Vsako tuje delo in ustvarjanje je potrebno spoštovati.

S tujo lastnino je potrebno ravnati tako, kot bi mi sami želeli oziroma kot pričakujemo, da bodo drugi ravnali z našo lastnino!

5 komentarjev:

Vladuška pravi ...

Zelo lepo si to napisala in prebrala sem tudi tvoj odgovor meni. Hvala. Se popolnoma strinjam in sem vesela, da ti ni vzelo vztrajnosti v smislu vztrajanju na netu.

Eva Razboršek pravi ...

Sedaj bom počasi opustila "poučevanje" in se vrnila k "običajnim" objavam.
Saj v mojem "čarovniškem kotlu" ves čas vrejo nove in nove ideje in se udejanjajo v izdelke.

Malcek pravi ...

Nikoli nisem razumel zakaj je intelektualna lastnina lastnina. Vso zgodovino smo ljudje kopirali drug drugega in iz tega izhaja kultura. To da nekaj vidiš in ne smeš s svojim delom poustvariti se mi zdi grdo omejevanje svobode na račun služenja.

Kopiranjem nikomur ne škodi. Kvečjemu profita ne ustvarja.

Eva Razboršek pravi ...

Poudarek je na poustvariti - če nekaj vidiš in dobiš idejo, da nekaj ustvariš ali poustvariš sam, da dodaš nekaj bistveno svojega (da risbo vsaj prostoročno prerišeš, ne pa prekopiraš, že to je začetek, da jo znaš vsaj prilagoditi podlagi, jo vsaj nekako osmisliti) - OK - če pa izdelek drugega, v mojem primeru risbo, ki je nastala iz moje domišljije (s spoštovanjem ter poznavanjem ornamentike), nekdo direktno prekopira, poskenira ali kako drugače uporabi popolnoma takega oziroma tako, kot je original (zbrišeš le podpis avtorja), in to "novo" stvaritev predstavi za svojo lastno - HALO!!! - pa še nekaj - kultura izhaja iz lastne ustvarjalnosti posameznika, ne iz golega kopiranja tujega znanja in talenta - tudi kopirati moraš znati ustvarjalno, da je končni rezultat kaj vreden - v idealnem svetu bi človek lahko živel brez "profita" od svojega dela - "profit" od ustvarjalnega dela ni samo materialen (čeprav v našem svetu potreben za preživetje), temveč tudi tudi priznanje in spoštovanje avtorstva, ustvarjalnosti in talenta, kar pa primitivno kopiranje (kloniranje) prav gotovo ni - seveda to lahko razume le nekdo, ki je sam ustvarjalen in črpa predvsem iz svojega talenta in mu tuje ustvarjanje pomeni le navdih (inspiracijo) za lastno ustvarjanje - tako nastaja kultura, slogi, trendi, umetniška in druga gibanja z vsebino - bistvo mojega bloga je vzpodbuditi ljudi k lastni ustvarjalnosti, ki je temelj kulture in napredka

Eva Razboršek pravi ...

In še nekaj, namen kopiranja, ki ga obsojam, je skoraj vedno ustvarjanje lastnega profita na najlažji način, na račun dela nekoga drugega!

KOPIRANJE JE PREPOVEDANO! USTVARJALNOST JE ZAŽELENA!

Klikni! Click on!

............ Klikni! Click on!